27 Ekim 2010 Çarşamba

tırşık/güveç

Bugünün geleceğini hiç düşünemezdim. Evet 'tırşık'ın tarifini veriyorum. Dar vakitlerin, malzemesiz mutfağın, beceriksiz ellerin kurtarıcısıdır neredeyse kutsaldır. Yaz geldiğinde her öğünde; sabah, öğle, akşam devamlı ve devamlı yiyebiliriz yiyoruz da. Yanında ekstra bir şeye gerek yok ben ayran-cacıkla ve yeşillikle ikram edilmesini tavsiye ederim. Bu arada kaşık ve çatalla değil ekmekle yenir.



  malzemeler:
  
  7 sulu domates
  2 patlıcan

  6-7 yeşil biber
  tuz, yağ

   
   yapılışı:

  Domateslerimizi soyuyoruz, küp küp dilimleyip derin bir tencereye ekliyoruz. Biraz yağ ve tuz ekliyoruz, kapağını kapatıp altını açıyoruz.
  Patlıcanlarımızı başparmağımızın yarısı büyüklüklüğünde dikdörtgen olarak, biberleriyse ikiye bölüp patlıcanlardan biraz daha uzun kesiyoruz. Pilav tenceresi gibi yayvan bir tencereye yağla birlikte patlıcan ve biberleri ekleyip altını açıyoruz. Arada karıştırarak diriliğinin gitmesini bekliyoruz. Patlıcanlar solup yumuşamaya başlayınca diğer tencerede pişen domatesleri bu tencereye aktarıyoruz. Bir kez karıştırıp, tuzunu ayarlıyoruz ve kapağını kapatıp pişmeye bırakıyoruz. 

  Fazla karıştırmamaya dikkat edelim bulamaç gibi olmasın. Bunun patlıcansızını (melemen gibi) kahvaltılarda da severek tüketiyoruz. Ve aynısına et eklenirse güzel bir akşam yemeği olur.

3 yorum:

  1. Kürt-zaza mutfağı kategorisi ilgimi çekti.Mahsuru yoksa nereli olduğunu öğrenebilir miyim?
    Ben şu an geçici olarak Mardin/ Kızıltepe'de ikâmet etmekteyim.

    YanıtlaSil
  2. ayy çok sevindim. biizm coğrafyanın adını bile duymam içimin kıpır kıpır olmasına yetiyo. diyarbakırlıyım ben doğma büyüme. ama bi yanım siverekli

    YanıtlaSil
  3. SEVGİLİ ZERZAVAT ZAMAN
    YEMEK TARİFLERİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. TIRŞIKI DENEDİM ÇOK GÜZEL OLDU. EVDEKİLER BAYILDI. YENİ TARİFLERİNİ BEKLİYORUM
    SEVGİLER....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...