30 Ekim 2010 Cumartesi

sadece "kek"

  Bazen farklılığa, değiştirmeye, süse o kadar kaptırıyoruz ki kendimizi, "öz"leri unutuyoruz. o eski tatlara büyüklerimizin yaptığı sade temiz lezzetlere, çocukluğumuza özlem duyar gibi özlüyoruz. işte sade kek de benim için öyle, ondan aldığım her ısırık o çocukluğumun geçtiği diyarbakır'dan kopardığım bir ısırık gibi hissettiriyor bana. oradan ayrılalı o kadar uzun zaman oldu ki neyi özlediğimi bilmiyorum memleketi mi istiyorum yoksa o eski günlerin sadeliğini mi? şu son iki yıldır memleket hasreti neymiş, o burnunda tütme neymiş acıtacak kadar iyi biliyorum. neyse daha fazla duygusala bağlamıyim yoksa seller götürecek burayı.




malzemeler

  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt veya 1,5 su bardağı yoğurt
  • 2,5 su bardağı un
  • kabartma tozu
  • vanilya
yapılışı:

  • yumurta, şeker ve vanilyayı mikserle köpük gibi olana dek karıştırıyoruz
  • süt/yoğurt ve sıvıyağı da ekleyip karıştırıyoruz
  • son olarak un ve kabartma tozunu da ekleyip karıştırıyoruz
  • fırın tepsimizi yağlayıp içine karışımımızı ekleyip önceden ıstılmış 180 derece fırında pişiriyoruz.
 uyarı: kek yapmak mümkün mertebe teflon kalıp veya tepsi kullanın lezzet ve şekil arasındaki farkı göreceksiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...