1 Kasım 2010 Pazartesi

mücver çeşitleri

  dün sabah uyandım saate baktım way be dedim erken kalkmışım onlar uyanana kadar ben kahvaltıyı hazırlarım dedim, o kadar zinde olmanın şaşkınlığıyla sevindim durdum taki önceki gece saatlerin geri alındığını hatırlayana kadar. ama kahvaltıyı hazırlamaya koyulmuştum bile. ne zamandır aklımdaydı zaten çıtır soğan halkaları yapmak tarifi netten aldım bende kendime uyarlama şansım olmadı sonraki denemelerde oturtunca veririm. ama söyliyim şimdiden çıtır soğan halkaları inanılmaz zaman alıyor kahvaltı epey bir gecikti evdeki bütün itibarım yerle bir oldu:)



sol taraftaki patates mücver, sağ taraftaki de havuçlu kabak mücver

patates mücver için malzemeler;
  • 2 iri patates
  • 1 yumurta
  • 1 bardak süt veya yoğun kıvamlı ayran
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • un (patates bekledikçe sulandığı için tam ölçü veremiyorum)
  • tuz
  • zerdeçal (sarı rengi versin diye)
  • ve isteğe göre çeşitli baharatlar
  • kızartmak için sıvı yağ
yapılışı;
  • patatesleri rendeliyoruz
  • derin bir kapta diğer tüm malzemeleri karıştırıyoruz
  • patatesleri de ekliyoruz
  • yağ kızdırıyoruz
  • bir yemek kaşığı alıp kızan yağa döküp kaşığın altıyla hafif yassılaştırıyoruz. bu şekilde tavanın büyüklüğüne göre bir kaç kaşık daha döküp mücverleri çoğaltıp zamandan kazanabiliriz
  • alt tarafı hafif kızarınca diğer taraf çeviriyoruz vee orası da kızarınca yağdan alıp servise hazırlıyoruz

havuçlu kabak mücver için malzemeler;
  • 2 kabak
  • 1 havuç
  • 1 yumurta
  • un ( kabaklar da bekledikçe sulandığı için tam ölçü veremiyorum)
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • tuz ve isteğe göre çeşitli baharatlar
  • kızartmak için sıvı yağ

yapılışı
  • aynen patates mücverde olduğu gibi
not: bekledikçe sulandıkları için biraz daha biraz daha un ekleyip kıvamı yerine getirmek gerekiyor kıvamı bulamaç gibi olmalı



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...